Saya masih lagi bayi di dalam arena menangkap gambar ini, segala tulisan dan info yang terdapat di dalam blog ini adalah 100% berdasarkan pengalaman saya sahaja. " Apa yang saya alami mungkin kalian tidak alami dan apa yang kalian lalui mungkin saya tidak lalui ". Jadi jika terdapat apa - apa info di dalam blog ini yang berlainan dengan apa yang kalian lalui atau kalian ketahui, abaikan saja info itu, manakala jika info di dalam blog ini bersamaan dengan apa yang kalian alami anggaplah ianya satu kebetulan. Jadikanlah blog ini hanya sebagai satu bahan bacaan, jangan kalian mudah percaya dan terikut - ikut :- NIZAM KATO SAN ART

Isnin, 31 Mac 2014

Pesta Belon Panas Putrajaya



   Pada 27 - 29 march 2014 telah berlangsung pesta belon panas di putrajaya, sebenarnya pesta ni dah beberapa tahun berlangsung, tapi aku baru tahun ni nak pergi, ( ish3 ). Sepanjang berada di sana memang banyak belon2 panas yang di naikkan @ di lepaskan, termasuklah 1 belon panas yang menarik perhatian ku iaitu belon panas berbentuk kepala dark vadder, tapi malangnya aku sampai di sana agak lewat ( jam 7.45 pagi ), kesemua belon panas telah terbang, hanya dapat snap dari jauh je. Pengunjung juga dapat merasai peluang menaiki belon panas dengan bayaran Rm 20/ride ( bukan senang nak naik belon panas ). Di pesta ini memang banyak booth2 yang di buka dari booth aktivit hinggalah kepada booth makanan dan pakaian ( peluang berniaga ).

   Dari segi fotografi pula, cuaca pada hari itu agak baik tak mendung, cuma langit tidak berapa biru, jadi keseluruhan gambar belon panas yang aku ambil, berlatar belakangkan langit yang putih dan cerah ( kurang menarik ). Ramai foto2 grafer yang hadir di pesta ini, dari yang suka2 hingga lah kepada tahap pro. Bagi aku event ini bagus untuk orang yang macam aku, kerana dapat menangkap gambar dalam keadaan yang tricky, dapat meningkatkan kemahiran diri ( yang sememangnya tak mahir ). cukup setakat ini bebelan aku, jom layan sedikit gambar2 yang sempat aku tangkap... 

* maaf gambar tak lawa, budak baru belajar *

















Tiada ulasan:

Catat Ulasan